Čtvrtý krok explikace.

27. dubna 2013 v 9:53



Tisknu, opakuji, jak jsem napsal už včera odpoledne na fejsbuku s odkazem https://www.facebook.com/pages/Duckrabbit-jeho-stopy-ve-ve%C5%99ejn%C3%A9m-intelektov%C3%A9m-prostoru/297563737043955 - do něhož potupně bez komentářů vkládávám pracovní materiály týkající se chystané nedakonické duckrabbití výstavy:
Obrázek první se jmenuje DUCK, a je grafickým listem klasika Jaspera Johnse z roku 1990 - obrázek druhý je mým pastišem původní předlohy, a pořízen byl dneska dopoledne na břeku říčky za zdejším městem. Třebaže už snad první dílo pracuje i s mýtem druhým, rozvíjejícím původní mýtus iluzivnosti Wittgensteinovy kresby, tedy se starořeckým Herakleitovým pojetím času jako řeky, iluze, která plyne, a do jejíchž týchž vod nám již podruhé nelze vstoupiti - přesto přes tuhle imaginační rozvitost však ani jedno z nich nesplňuje kritéria, jež pro případné exponáty případné nedakonické výstavy kladu. Klasik, neklasik, našim posudkem budiž, nakolik dotyčné vyhovuje onomu čemusi jako variantě zjevnosti wittgensteinovského gnoseologického příkladu.

VARIANTY, INTERPRETACE, PŘÍPADNÉ NOVÉ MYTOLOGIE, VŠE TOTO, I JINÉ, JE DOVOLENO, DOKONCE ŽÁDOUCÍ - OVŠEM JEN ZA POUŽITÍ PRVOTNÍ PODOBY WITTGENSTEINOVA ZNAKU I JEHO ÚČELU.




Pro dnešní vysvětlovací účel jsem přidal obrázek ještě jeden, fotografii pořízenou v pondělí před pár dny přímo na nedakonickém místě, míněna byla jako dokumentující pohled zvědavce zaprášeným oknem do prostoru interiéru čekárny, se základním záměrem věcně zachytit uvnitř co nejvíc. Aby případným zájemcům o to zde vystavovat byly věcně co nejzřejmější instalační podmínky.
Nemíněným, tedy věcně nezáměrným, výsledkem vzniklo cosi, co se vnějšně podobá podmínce Wittgensteinovy výkladové iluze: obdobně v její kresbě nenalezneme místo, kde levý dílčí pohledový aspekt přechází v ten pravý, vnějšek nádražního nástupiště ve vnitřek interiéru nádražní čekárny; a naopak. Máme tady opět, co se jeví jako druh kachnokrálíka, co je ve shrnujícím vizuálním pohledu obdobnou iluzí - čemu ovšem kromě záměrnosti předem chybí i ona čehosi nazvatelná věcnost či předmětnost, nejedná se zřejmě rovněž o simulakrum, byť pohled nemá původního případnou nazvatelností zcelujícího objektu.
Duckrabbit je zoomorfní tvar, formulací možný živočich, v jakkoli vymyšlené vzhlednosti cosi reálné - a zejména slovně nazvatelné.
Zatímco na mé fotografii z pondělka nenalézám takového nic - a proto je do plánované nedakonické expozice jako exponát nepřípustná, obdobně jako případně autory nabízené všecko podobného druhu bez věcné podstaty.

Aby nedocházelo k případným interpretačním rozporům nebo dohadování mezi tuzemci při takových příležitostech častým a obvyklým, dokonce pro tento případ neváhám s použitím slova rituálním, platí ona zadaná již základního podmínka znaku duckrabbita, a jeho jakékoli výtvarné rozvíjení ve smyslu epistemologickém nebo gnozeologickém, jak již byl Duckrabbit jako význam i účel již na samém začátku Wittgensteinem samým použit a stanoven.
Dneska doplněno odkazem na onu autorskou záměrnost takovéto autorské tendence - a to již od samého začátku.

A proto, pro věcný důkaz takovéhoto postupu, je pro autory nutná ještě jedna podmínka: všestranná dokumentace procesu od samého počátku jeho vzniku.

VŠESTRANNÁ DOKUMENTACE PROCESU OD SAMÉHO POČÁTKU JEHO VZNIKU.

Mnohým čtoucím bude možná připadat, že se vyhlašováním těchto svých regulí a reglementací jen stále dokola opakuji, bohužel, bez vytčených model domluva mezi domorodci obecně nebývá možná.

Vezměme si pro ilustraci příklad jablka, věci, předmětu, který obdobně jako duckrabbita každý zná: vložme tedy zdravé jablko pod vývěvu, zůstane krásné, ruměnné. Co se bude následně dít, až síla vývěvy přestane působit, nechte si vyprávět od praktických fyziků.
Dejte žáčkovi třetí třídy zcela prostý příklad: Timoteji, například, zde máš nůž a jablko. Rozděl nyní jablko na dvě půlky!
Předešlý příklad má dvě výtvarně zajímavá řešení: při jednom způsobu řezu, podélném, dostaneme podobu hvězdičky jadřince, jako při praxi obyčeje na Vánoce. Při řezu svislém je sice jablko rozděleno na dvě poloviny hmotně přesnější nežli při postupu předešlém - ovšem získaná jeho vnitřní struktura už není výtvarně tak náramná.

Možnost třetí rozdělení Duckrabbita na dvě poloviny jsem již vyložil svým příkladem znaku jako symbolonu v kterémsi mém dávnějším blogu - že si vedu průběžnou dokumentaci, jednak jsem si zachoval právo prioritnosti, jednak tu hned mám možnost nedakonicky vhodného příkladu:




.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama